Mit møde med Ole Henriksen

Hvem elsker ikke Ole Henriksen?

Han er fuld af energi, evig positiv og glad helt ind i sjælen. Han har valgt at leve et liv hvor glæde og taknemmelighed er noget af det vigtigste for ham.

Han værdsætter livet og vil gerne leve det – med et smil på læben og en næstekærlighed som vi andre soler os i. Og så lever han endda af hans passion, som kommer lige fra hjertet.

img_7172

Han er manden der mener at livet er som en rutchebane, og at man skal huske at omfavne netop det. For når det går ned ad bakke finder man en løsning, gir den ekstra gas, og så kommer man op igen.

Han er manden der siger JA til livet. Og har bevidst valgt at sprede glæde for at give sig selv og andre positiv energi.

Jeg har altid været fascineret at Ole Henriksen. Men jeg har aldrig rigtig brugt hans produkter. Jeg går meget op i økologi, bæredygtighed og vores miljø – ikke kun i hudpleje men generelt, og Oles ellers lækre farvestrålende univers har derfor ikke været mit foretrukne.

Men jeg blev nysgerring, da jeg hørte om Oles GLOWCAMP. 3 dage i Oles selskab, med lækker mad, yoga, ansigtbehandling, afslapning, forkælelse og opdagelse. Det lød som en drøm – og det viste det sig også at være.

ole-sara_mg_0760

En GLOWCAMP er ikke bare en hvilken som helst camp. Det er et forkælelseunivers, hvor Ole Henriksens selskab får en til at føle sig helt særlig. Hans sans for omsorg, dedikation til det han fortæller om og interesserer sig for, den måde han gør sig umage, når han skal fortælle, så alle forstår hans drøm og vision. Hans grin, hans energi og hele hans sprudlende nærværende væsen gør at man er tilstede, lige der i øjeblikket.

img_7222

Med de ord tænker jeg, at I nok har regnet ud, at jeg havde nogle helt vidunderlige dage. Under opholdet fik jeg også æren af at have tid, helt alene, med Ole Henriksen. Jeg havde planlagt et lille interview. Men inden jeg fik sagt et ord, havde Ole tryllebundet mig i alle hans fine rosende ord. For er der noget Ole Henriksen er god til, så er det at finde det positive i alt og hos alle. Kærligt havde han lagt mærke til alle de kvaliteter, han syntes jeg stod for – og dem syntes han jeg skulle vide han havde set. Heldigvis fik jeg vendt det hele lidt rundt og rost ham for alle de ting, jeg både vidste før, men så sandelig igen havde fået bekræftet, omkring ham. Og jeg er stor fan!

Ikke kun fordi han udstråler og indeholder alt det ovennævnte. Men også fordi han passer på sig selv. Han plejer sin hud, bevares, men han plejer også helheden. Ole har balance. Han dyrker stilheden og yogaen, han styrker sin krop og kondition, han sørger for at tage bevidste valg (som jeg jo elsker) og fylder sin krop med det den har aller mest brug for, for at kunne yde sit optimale. Ole elsker selskab, og bruger meget af tiden på at fylde livet med glæde. De kvaliteter er beundringsværdige i en sådan grad, at jeg ikke vil undvære, at tage lidt af det med hjem i min kuffert.

 

img_7276

Måske allerede en filosofi han brugte som helt ung.

Da Ole var ung og ny i branchen blev han ofte afvist. Det var ikke så normalt at en ung mand ville være i skønhedsbranchen, og på spa klinikker var det ikke altid set passende, at en mand skulle være i et rum med let afklædte kvinder. Men det holdte ikke Ole tilbage. Han banede sig vejen frem selv, lavede sine egne produkter om morgenen og behandlede sine kunder i dem i løbet af dagen. Ind til den dag hvor flere spurgte ham, om han ikke kunne lave noget ekstra produkter til dem, så de kunne behandle sig selv derhjemme også. Det ønske ville han selvfølgelig gerne imødekomme. For hvis der er noget Ole Henriksen er god til – så er det at forkæle andre og give dem hans opmærksomhed.

Og med viljestyrke, lyst og en drøm der skulle udleves, har han nu skabt et univers af produkter, som jeg fik æren af at afprøve. Men inden jeg gik igang, fik jeg en meget passioneret gennemgang af produkterne, som Ole Henriksen selv havde valgt til mig.

Jeg fik spurgt ham om bæredygtighed, økologi og naturlige ingredienser og glædede mig til at prøve produkterne.

ole-henriksen-power-peel-6-pak-1

(husk at uanset hvilke produkt du bruger kan du altid aflevere tomme bøtter, flakoner og tuber i særlige bokse bla. i Matas – det er vigtigt for vores miljø)

 

Glæder mig mest af alt til at prøve “Power peel”.

Den mest populære maske på salonen, som har vundet 5 awards og kaldes den røde løber maske. Den har jeg fået med hjem og skal prøve. Det glæder jeg mig til. For selv om jeg skal vænne mig til det farverige duftende univers, så har jeg altid været glad for masker – og med den status i ryggen, satser jeg på at der sker underværker.

Om der gør, skal jeg nok fortælle Jer, når jeg i næste uge ligger videoen op med mine rense ritualer i Ole Henriksens univers, forklaring om mine produkter og samtidig prøver masken.

Ind til da kan I jo tjekke Ole Henriksens sortiment ud på enten Matas eller Magasin.

Og som Ole siger: “A happy face, is a beautiful face” – så spred smilet derude og nyd dagen 🙂

 

Løbetips og tanker

Hvornår har du nemmest ved at komme ud at løbe, og hvornår skal du hive lidt mere i dig selv for at komme over dørtrinet. Har du dage hvor du bliver hjemme og tænker du gør det en anden dag. Så tror jeg faktisk du er helt normal. Men du har sikkert også prøvet bare at gøre det. Trække i løbeskoene og komme afsted. Og mærket hvad det gør ved dig bagefter. Ikke kun fysisk men også mentalt.

boost_dit_loeb_by_leitorp_-9560

For mig er løb en rigtig god blanding af motion og mental optankning. Jeg føler jeg får det hele ved at løbe, og det i sig selv er motiverende for mig.

Løbeglæden eksistere altid i mig – men motivationen, særligt når det regner og blæser, kan ind imellem godt være svær. Hvis du har det på samme måde kan noget af dette måske hjælpe dig ind imellem.

  1. Find en løbemakker. Det giver et fælles ansvar for træningen. Det kan også hjælpe til at du bevarer løbelysten og motivationen. Det har for mig i mange perioder været den vigtigste faktor for at komme afsted. Den high-five man giver hinanden når løbeturen er overstået, er guld værd. Alternativt så alliere dig med en du fortæller om dit løb – og omvendt – så du føler dig forpligtet fordi en anden venter på at høre om din tur. Det er så møg irriterende når nogle spørger hvordan turen gik, og man endnu engang skal sige at man ikke kom afsted.
  2. Planlæg dine løbedage. Det er som om at kaffe aftaler eller andet hyggeligt har det med at snige sig ind i kalenderen, og så bliver der pludselig ikke plads til løb. Så hvis du sørger for at planlægge dit løb, må kaffe daten sættes i kalenderen udenom løbeaftalen, som allerede er booket ind, er du sikker på at komme afsted.
  3. Afklar hvorfor du løber. Der kan være mange gode grunde til at løbe. fx. bedre kondition, mere energi, en strammere krop, blive hurtigere, være mere udholdende m.m. Men det vigtigste er faktisk at du finde frem til det helt særlige, der motivere dig, for at løbetræne. Hold fast i det hver gang det er svært at komme afsted.
  4. Gør vejen fra tanke til handling kort. Altså hvis du pludselig får lyst til at løbe, så sørg for at dine sko står klar det samme sted, altid, og at der altid er løbetøj at tage på. Der skal ikke være tid til at gå i gang med alt muligt andet, for så ender man ofte med at droppe løbeturen alligevel – i hvert fald hvis man hedder Sara Maria 🙂
  5. Gør løb til en oplevelse og ikke en tvang. Varier din rute, dit tempo og din tid. På den måde bliver det ikke kendeligt. Stop evt. op halvvejs og lav nogle styrkende øvelser og lad løbet være en del af en samlet træning ind imellem.
  6. Track din træning. Hvis det motivere dig findes der utallige måder at tracke din løbetræning, og med alle mulige detaljer. Find evt. ud af om det er noget for dig og om du bliver motiveret af det. Det kan også bibeholde din motivation – men husk også at acceptere hvis det ikke altid bliver en lige så lang tur som planlagt eller tempoet er lavere end forventet. Det vigtigste er at lytte til kroppen.
  7. Mærk efter. Hvis du på ingen måde har lyst til at løbe en dag hvor det ellers var planlagt, så gå en tur i stedet. Men ta løbetøjet på – for man ved jo aldrig, når du først er ude, kan det jo være du får lyst til at løbe alligevel.

img_3872

Uanset, så find det inde i dig der hjælper dig til at komme afsted. Og husk at sætte ambitionerne så de er realistiske. Jeg er nemlig ekspert i at have mange ambitioner på en gang. Da jeg startede med at skulle løbe igen ville jeg både løbe længere, hurtigere og oftere end før. Nu er jeg blevet meget bedre til at fokusere på processen, og det føles langt bedre. Man skal jo nok nå det hele – bare ikke på en gang!

Rigtig god løbetur.